صعود به قله کلون بستک (ارتفاع 4200 متر)

۱۲ تیر ۹۹

گروه کوهنوردی آرش تهران

مدت زمان صعود از گردنه خاتون بارگاه: ۳ ساعت

موقعیت: لواسان،فشم، روستای گرمابدر، جاده خاکی دشت لار، گردنه خاتون بارگاه، به سمت جنوب، خط الراس مستقیم تا قله

+ نوشته شده در جمعه بیست و هفتم تیر ۱۳۹۹ ساعت 18:41 توسط حسن  |

برچسب : نویسنده : jolangroup بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 20:50

در ساعت ۴:۳۰ صبح با دو دستگاه سواری ابتدا به فشم و سپس با انتخاب راه سمت راست از مجاور پمپ بنزین به سمت گرمابدر رفته و پس از عبور از دو راهی روستای روته ، زاگون (زایگان) ، دو راهی لالون، دو راهی آب نیک، در انتها به روستای گرمابدر رسیدیم. در اینجا راه آسفالته به اتمام رسیده و راه شن ریزی شده مناسب وجود دارد که توسط محیط بانی بسته شده است. با کسب اجازه از محیط بانی وارد جاده خاکی شدیم به سمت دشت لار حرکت کردیم. نزدیک گردنه خاتون بارگاه به دلیل رانش زمین جاده مسدود بود. خودرو ها را پارک کرده و راس ساعت ۶ پیمایش را آغاز کردیم. تا بالای گردنه خاتون بارگاه رفته و از سمت چپ(شمال) خارج و به سمت صخره های روبرو ادامه مسیر دادیم از بین صخره ها راه عبوری وجود دارد که از آن گذشته به بالای صخره ها رسیدیم. از پشت توده های سنگی به سمت غرب ادامه مسیر دادیم. در بلندترین نقطه صبحانه را صرف کردیم و سپس به سمت راست یا شمال رفته و از یک قله فرعی گذشتیم. حدود ۵۰ متر ارتفاع کم کرده و به گردنه ای رسیدیم. از شیب تند منتهی به قله اشتر بالا رفته و ساعت ۹ قله اشترگاه را صعود کردیم. کمی استراحت نموده سپس شروع به پیمایش خط الراس اصلی کردیم که به سمت غرب تا خرسنگ ها ادامه دارد. بعد از فراز و فرودهای زیاد در ساعت  ۱۲:۳۰ به قله خاتون بارگاه  رسیدیم. بعد از مراسم قله از ضلع جنوبی قله و از میان صخره ها به پایین سرازیر شدیم و تا گرده سنگی بعدی رفتیم از دره روبرویی به پایین ادامه مسیر داده و کمی به چپ متمایل شده و از منطقه سنگلاخی گذشتیم. منطقه سرسبز و گون زار را به پایین ادامه دادیم و قبل از دشت به سمت شرق تغییر مسیر داده و به صورت اریب صعود به قله کلون بستک (ارتفاع 4200 متر)...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : jolangroup بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 20:50

سحر گاه روز چهارشنبه ۲۵ تیر ماه ساعت ۶ از تهران به سمت قزوین حرکت کردیم . پس از طی اتوبان تهران –قزوین پیش از شهر قزوین وارد جاده فرعی معلم کلایه شدیم. این جاده با فراز و نشیب زیاد و پیچ های تند یادآور پیچ های جاده لشگرک بود ولی با طولی حدود ۷۵ کیلومتر با مناظری زیبا . پس از عبور از شهر معلم کلایه که تنها شهرستان منطقه الموت است و طی حدود ۱۷ کیلومتر وارد جاده فرعی می شویم ( خروجی روستای گازرخان که محل قلعه الموت است حدود ۲/۵ کیلومتر قبل از این خروجی است.)و پس از طی مسافت ۱۶ کیلومتر و عبور از هرانک،آتان و کلایه نهایتا به هنیز می رسیم.فاصله تهران تا هنیز حدود ۲۴۰ کیلومتر است و ما ساعت ۱۱:۲۰ به هنیز رسیدیم. با راننده ها قرار ساعت ۴ عصر فردا را در عسل محله گذاشتیم و راه افتادیم. هنیز روستایی بکر و دور از هیاهوی شهری است. کوچه ها پر از بچه های مودب و دوست داشتنی بود که به کوهنوردها سلام می دادند و شکلات هدیه می گرفتند. یکی از این بچه ها به نام ابوفاضل ما را تا رودخانه و اول مسیر راهنمایی کرد.بعد از گذر از رودخانه به سمت شرق ارتفاع گرفتیم . در میان مسیر چند چشمه بود و آب خوبی داشت. تمامی مسیر در سینه کش کوه، پاکوب است. هوا نیمه ابری بود و مه از سمت شرق و شمال از کوهها سرازیر بود و خنکای آن کاملا محسوس بود. در کنار دو چشمه موجود در مسیر کمی توقف و صرف خوراکی و تجدید قوا داشتیم. بعد از گذر از یک رودخانه کم آب و یک برف چال و مناظر زیبای دیگر بالاخره ساعت حدود ۱۶:۱۵ به جان پناه رسیدیم. جان پناه را تمیز و مرتب نموده و هر یک از دوستان جایی برای استراحت انتخاب کردند. شب سرد و پر صعود به قله کلون بستک (ارتفاع 4200 متر)...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : jolangroup بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 20:50

98/2/26

میگون - میدان مطهری - خیابان پاسداران - محله آهنگرک بالا - انتهای محله آهنگرک

6:30 حرکت از یال روبرو به سمت راست

9:20 قله

استراحت-صبحانه-ریواس و سبزی چینی

13:40 پایان کوهپیمایی

از قله استر چال پس از فرود بر روی یک گردنه و سپس افزایش ارتفاع قله اهنگرک قابل صعود می باشد و پس از آن قله سی چال بصورت خط الراسی قابل صعود می باشد. چهار نفر از تیم به آهنگرک صعود و از دره هملون بازگشتند.

روی قله آنتن دهی وجود داشت.

ما را در سایت صعود به قله کلون بستک (ارتفاع 4200 متر) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jolangroup بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت: 22:03

قله روته در منطقه فشم و در جوار روستای روته قرار دارد . جاده فشم به سمت زایگان سمت چپ اولین روستا روته است.یال صعود آن از داخل روستا شروع می شود ما در اولین دوراهی داخل روستا ماشین را پارک کرده و یال صعود به قله کلون بستک (ارتفاع 4200 متر)...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : jolangroup بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت: 22:03

رشته کوه قوشاداغقوشاداغ از ارتفاعات مهم و قابل توجه ارسباران است كه در شمال شهر هريس و غرب رشته كوه سبلان و جنوب غربي مشگين شهر قرار گرفته است. بلندترين قله آن در شمال هريس 3149 متر ارتفاع دارد. قله ق صعود به قله کلون بستک (ارتفاع 4200 متر)...ادامه مطلب
ما را در سایت صعود به قله کلون بستک (ارتفاع 4200 متر) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jolangroup بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت: 22:03

موقعیت جغرافیائی: قله همهن در استان تهران- شهرستان شمیران- شمال روستای امامه بالا در بخش لواسان قرار دارد . این قله در کنار قلل معروفتر منطقه یعنی مهرچال و پیرزن کلوم قرار دارد که از طریق خط الراسی نع صعود به قله کلون بستک (ارتفاع 4200 متر)...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : jolangroup بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت: 22:03

گزارش صعود به قله توچال از مسیر اهار  ابشار شکراب:ساعت ۵ صبح ۱۳ تیرماه ۹۷ به همراه ۸ نفر از همنوردان گروه از تهران توسط ۳ دستگاه خودرو سواری  به سمت روستای اهار حرکت کردیم (مثل همه برنامه ها دو نفر از صعود به قله کلون بستک (ارتفاع 4200 متر)...ادامه مطلب
ما را در سایت صعود به قله کلون بستک (ارتفاع 4200 متر) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jolangroup بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت: 22:03

روز چهارشنبه ششم شهریور 1398 طبق برنامه گروه ایثار در ساعت 13:30 دقیقه ظهر همراه 6 نفر از اعضا با دو دستگاه سواری شخصی از میدان نوبنیاد تهران به سمت طالقان ، روستای حسن جون حرکت و در ساعت 17:20 عصر به صعود به قله کلون بستک (ارتفاع 4200 متر)...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : jolangroup بازدید : 184 تاريخ : دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت: 22:03